מנהל חוות הקנאביס של יוניבו נעצר בחשד שגנב 3.5 ק”ג קנאביס מהחווה

מנהל חוות הקנאביס של חברת יוניבו (Univo) שוהה מזה כעשרה ימים במעצר לאחר שמנהלי החברה הגישו נגדו תלונה במשטרה, לכאורה לאחר שלקח 3.5 ק"ג קנאביס שהיה מיועד להשמדה, הוציאו מהחווה והעבירו לאחר. הוא טוען כי מנהלי החברה מנסים לדחוק אותו מחלקו בחברה. החברה לא דיווחה על כך לבורסה

א’, בן 47, מייסד ושותף ב”חוות עמית” – חוות קנאביס רפואי השוכנת במושב רנן ונמצאת בשליטת חברת הקנאביס יוניבו (Univo) שבהובלת המנכ”ל גולן ביטון ורה”מ לשעבר אהוד אולמרט – שוהה מזה כעשרה ימים במעצר לאחר שנעצר בחשד לעבירות סמים וגניבה. יוניבו מחזיקה 51% מהבעלות על החווה, א’ מחזיק 26% והיתר, 23%, מוחזקים על ידי קבוצת אביסרור.

על פי כתב הבקשה למעצר נגד א’, הוא חשוד בארבעה סעיפים בהם סחר בסמים, החזקת סמים שלא לשימוש עצמי, גניבה בידי מנהל וקשירת קשר לביצוע פשע, זאת לאחר שלטענת המשטרה הוציא 3.5 ק”ג מהחווה קנאביס, כשהוא מצידו טוען שהיו מיועדים להשמדה, ומסרם לגורם אחר. “במהלך החודש האחרון פעמיים הוציא סיפק ומכר סם קנאביס שלא כחוק מחוות הקנאביס,” נכתב.

על פי פרוטוקול הדיון בביהמ”ש המעצר בוצע לאחר שמנהלי החברה בעצמם הגישו תלונה במשטרה נגד א’ שותפם, אליה גם צירפו ראיות בהקשר לאירוע הגניבה לכאורה אשר התרחש בתחילת החודש. לטענת המשטרה נתפסו 620 גרם אצל הגורם האחר, שהמשטרה חושדת שהם חלק מה-3.5 ק”ג שנגנבו מהחווה. היתרה לא נתפסה עדיין ולכן המשטרה מתנגדת לשחרורו של א’ למעצר בית.

מנגד טוען א’ כי מנהלי החברה מנסים לנשל אותו מחלקו בחווה שהוקמה על ידו ואף שוכנת בשטח במושב שנמצא בבעלותו.

גולן ביטון, מייסד ומנכ"ל יוניבו (Univo), על רקע מתקן הגידול "חוות עמית" בבעלות החברה
גולן ביטון, מייסד ומנכ”ל יוניבו (Univo), על רקע מתקן הגידול “חוות עמית” שבבעלות החברה בה א’ הוא שותף וממנה הוציא לכאורה קנאביס בניגוד לנהלים (צילום: אוהד שביט)

לטענת סניגורו של א’, “מדובר בבחור מלח הארץ, משרת בצבא עשרות שנים, קצין בכיר במילואים שנקלע לסכסוך שבמסגרתו מנסים לנשל אותו ממפעל חיים. החווה (חוות עמית אורן של יוניבו, מ”ק) יושבת על משק חקלאי שלו, הוא עבד 3 שנים כדי להקים את המיזם הזה ועקב עניינים של כספים וכו’ ניסו שותפיו לדחוק את רגליו החוצה”.

“מבחינתו מדובר בחקלאות, מבחינתו זה קילו עגבניות, כך הוא מתייחס לזה,” הסביר עוד סניגורו. “זה חומר פסולת שנועד ממילא להשמדה ולטענתו הוא רק זרק אותו, כל יתר העניין לא קשור אליו. המעצר של האחר בכלל לא קשור אליו”. מכאן ניתן להבין שככל הנראה יש גורם אחר, שאולי קיבל או לקח את הסחורה ש”נזרקה” על ידי א’. הגורם “האחר” נמלט מהמשטרה.

עוד טען הסניגור כי “לגרסת המשטרה מספיק שהוא הוציא חומר מתוך החווה זה אסור, הוא הוציא חומר לפח, המשטרה אומרת שאדם לא מוציא לפח קנאביס שעולה הרבה כסף, אבל בעיניו זה גידול חקלאי, חומר שנועד להשמדה, אין לו ערך ולא בודקים מה הוא שווה. יש טענה שהחומר הזה מצא דרכו לאחר אך טענה זו אינה מבוססת”.

השופט קבע כי “שוכנעתי כי קיים חשד סביר להוכחת המיוחס למשיב ובהקשר הזה אפנה לעדויות משנה למנכ”ל החברה, קב”ט החברה ועובד נוסף בחווה. אחת הראיות היא הדברים שמסר א’ לממונים עליו, דברים שיש בהם להפלילו, ואולם זו לא הראיה היחידה”.

עוד אמר השופט כי “מתקיימים יסודות העבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית וזאת היות שמאותו הרגע שהוציא את הסמים מהחווה המורשית, שלא למטרה ידועה, ללא קשר לשאלה מה עשה בהם לאחר מכן, מדובר בעילה בעצימות גבוהה שכן מצטרף אלמנט של פגיעה באמון שניתן לו על ידי רשויות המדינה וברשיונות שקיבל”.

חברת יוניבו הנסחרת בבורסה בת”א לא דיווחה על האירוע לבורסה, אם כי לא בטוח שהיתה צריכה לדווח על כך שכן א’ אינו בעל עניין ביוניבו אלא רק שותף בחוות עמית שהינה חברה-בת של יוניבו. יש לציין שאירוע דומה שהתרחש בעבר בחברה ציבורית אחרת כן דווח על ידי החברה לבורסה.

מעצרו של א’ הוארך עד 29.11.21. עדכון: א’ שוחרר למעצר בית לאחר שהוגש נגדו כתב אישום – כל הפרטים החדשים כאן.

מחברת יוניבו נמסר: “בעקבות בדיקה במערכות ‘יוניבו’ בחוות ‘עמית’ התגלה חוסר קטן במלאי. בהתאם לנהלי החברה נערך בירור פנימי מקיף ובעקבותיו דווח המקרה ליחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות ולמשטרת ישראל שמקיימת חקירה בנושא. על פי חוות הדעת המשפטית והמקצועית שהועמדה לרשות החברה, אין סכנה לרישיון או לפעילות החווה.”

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר